Jak na bezpečné nakupování na slevových portálech

Nakupování na slevových portálech má svá specifika – do běžného nákupu zboží a služeb stupuje ještě třetí strana, zprostředkovatel v podobě slevového portálu. Ten zinkasuje peníze a zpravidla vystaví kupón, který pak zákazník uplatní u prodejce či poskytovatele služby. Nejednou se však stalo, že slevový portál zkrachoval, nebo že prodejce odmítl kupón akceptovat. Jak se takovému jednání vyhnout a jak si vybrat kvalitní slevový portál?

Zkušenosti uživatelů

Ze všeho nejdůležitější jsou recenze od zákazníků – pokud už slevový portál nějakou dobu funguje, lze na internetu najít ohlasy i recenze na jeho fungování. Hned tedy víte, s kým máte tu čest. Jde-li o slevový portál nový, doporučujeme si ho „ozkoušet“ – zavolat si na zákaznickou linku (jestli funguje a normálně komunikuje), koupit si něco levnějšího a až pak supervýhodné zájezdy na druhý konec světa za mnoho tisíc.

Jak poznat kvalitní slevový server?

  • Portál funguje delší dobu bez nějakých viditelných problémů.
  • Recenze zákazníků na portál jsou převážně kladné.
  • Slevový portál uvádí telefonní číslo na zákaznickou linku, na které se dovoláte a vyřešíte, co potřebujete.

Garance

Někdy však není chyba na straně slevového portálu. Ty nejspolehlivější dokonce nabízejí garanci vrácení peníz, když se ukáže, že poskytovatel služby, nebo prodejce není schopen či ochoten dostát svým závazkům, slevový portál vám vrátí investované peníze.

Reklamace služeb

Nakoupit na slevových serverech je jednoduché, ale jak je to s reklamacemi? Pokud jste nespokojení se službou, můžete se obrátit přímo na slevový portál – pokud jste tedy vůbec výrobek nebo službu neobdrželi, záleží na tom, jestli je slevový portál ochoten garantovat vrácení peněz. Pokud je však problém už na straně slevového portálu, který neposlal konečnému poskytovateli/dodavateli peníze z prodaných kupónů, dochází k větším starostem – jestliže je slevový portál „na dně“ a nezvládá platit, brzy se pravděpodobně dostane do insolvence, takže svých peněz se buď nedočkáte, nebo je musíte nárokovat přes insolvenčního správce (načež se jich bohužel asi taky nedočkáte). Proto doporučujeme vybírat slevy z takových portálů, které jsou prověřené časem i mnoha zákazníky.

Jak na reklamaci nekvalitních, nebo neposkytnutých služeb, či nedodaného zboží?

  • Ideálně si vyberte portál, který garantuje vrácení peněz.
  • Využijte zprostředkovatele (slevový portál) ke komunikaci s poskytovatelem služby/produktu.
  • V případě krachu slevového portálu svůj nárok uplatněte u insolvenčního správce.
Publikováno: 20.10.2014   |   Zobrazeno: 772x
Nejoblíbenější